5 tips om LinkedIn in te zetten voor personeelswerving

Het werven van personeel is een stuk goedkoper met behulp van een beetje creativiteit. Zo kan je gebruik maken van gratis jobboards. Echter dekken jobboards alleen de actief zoekende werknemers. En dit is slechts 20% van de hele markt. Wil je een groter bereik en latent zoekende talenten werven, denk dan eens aan LinkedIn. Naast een aantal betaalde mogelijkheden om vacatures te promoten zijn er genoeg kansen om zonder budget je vacatures onder de aandacht te brengen. Hebbes geeft je vijf tips voor het werven via LinkedIn.

1. Maak een bedrijfspagina aan

Een bedrijfsprofiel op LinkedIn geeft je de mogelijkheid om je merk in het algemeen te kunnen promoten. Het is belangrijk om volgers op het profiel te genereren. Een goede start bereik je door het sturen van een bericht naar al je relaties om te vragen je bedrijf te volgen. Gebruikers vinden dit vaak leuk en je doet snel een aantal volgens op. Een carrièrepagina aan het bedrijfsprofiel behoort tot de mogelijkheden maar is erg prijzig. Tenzij je de een goed wervingsbudget hebt is het verstandig je werving op een andere manier in te richten.

2. Plaats vacatures op je bedrijfspagina

Naast het plaatsen van updates, blogs en andere content kan je op het bedrijfsprofiel ook prima vacatures plaatsen. Deze verschijnen direct in de tijdlijn van je volgers. Je bereik wordt nog groter op het moment dat je volgers het bericht gaan liken. Want gemiddeld heeft een Nederlandse LinkedIn gebruiker 350 connecties. Vermenigvuldig het aantal likes met het gemiddeld aantal connecties e viola een mooi bereik is gerealiseerd. Natuurlijk kan je daar zelf een steentje aan bijdragen door het bericht zelf ook te liken.

3. Vergroot je bereik, zet je personeel in

Niet alleen je connecties hebben gemiddeld 350 leden, maar ook je personeel. Vraag ze daarom om ook de bedrijfspagina te volgen. En activeer ze om vacatures te sharen en liken. Hiermee geef je werknemers het gevoel dat ze zelf kunnen bijdragen aan het vinden van een nieuwe collega. Maar daarnaast zijn het ook de beste ambassadeurs van je bedrijf. Wie anders kan dat nieuwe talent duidelijk maken hoe leuk het is om bij jullie te werken?

4. Koop vacatureruimte in

Ook met weinig budget is het mogelijk om je vacature bij de juiste doelgroep onder de aandacht te krijgen.  Een vacature plaatsen is binnen een handomdraai gebeurd en je hebt al een plaatsing vanaf €139,-. Dat valt dus erg mee, maar wat krijg je daar precies voor? Gemiddeld gezien wordt een vacature 813 getoond en levert dit 22 gerichte sollicitaties op. Gericht? Ja want door het zo specifiek mogelijk opstellen zorg je ervoor dat je vacature bij de juiste mensen onder de aandacht komt.

5. Meld je aan bij branche gerelateerde groepen

linkedIn groepen bieden naast een groot bereik ook de mogelijkheid om vacatures onder de aandacht van een specifieke doelgroep te brengen. Ga op zoek naar groepen die passen bij je vacatures, meld je aan en plaats een bericht naar je vacature.

Wat je ook met LinkedIn gaat doen zoek naar manieren die passen bij het bedrijf. En het gebruik van afbeeldingen is altijd een goed idee. Tussen al het tekstgeweld in een newsfeed is een opvallende afbeelding een verademing. Je zal zien dat je bereik hierdoor vergroot.

26 mei 2014 | 16:03 uur | 0 reacties|

MENU

HEBBES Personeel